مراقبت از راه دور صوتی؟ آیا برای بیماران کافی است؟

سلامت از راه دور حوزه ای نوظهور است که می تواند به نظارت و مدیریت شرایط بهداشتی پایدار کمک کند.

چند بار شنیده اید که اینترنت زندگی مدرن را متحول کرده است؟ به احتمال زیاد بر نحوه ارتباط شما با خانواده و دوستان، خرید کالاها و خدمات و حتی جستجوی اطلاعات مرتبط با سلامتی تأثیر گذاشته است. چندین فناوری بهداشت از راه دور برای کمک به شما در مدیریت مراقبت های بهداشتی و دریافت خدمات مورد نیاز وجود دارد. آیا از آنها نهایت استفاده را می کنید؟ سلامت از راه دور به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال مانند رایانه و دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی و مدیریت خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور اشاره دارد. اینها ممکن است فناوری هایی باشند که شما در خانه استفاده می کنید یا پزشکتان برای بهبود یا تکمیل خدمات مراقبت های بهداشتی از آن استفاده می کند.

در نظر بگیرید که اگر از دیابت رنج می برید، سلامت از راه دور چگونه می تواند به شما کمک کند. برخی یا همه گزینه های زیر در دسترس شما هستند:

گزارش‌های مربوط به وعده‌های غذایی، نسخه‌ها، میزان مصرف و قند خون را برای پرستاری که به صورت الکترونیکی از طریق تلفن همراه یا دستگاه دیگری پاسخ می‌دهد، بارگذاری کنید.

ویدیویی درباره شمارش کربوهیدرات تماشا کنید و سپس یک برنامه برای گوشی خود دریافت کنید.

از یک برنامه برای محاسبه میزان انسولین مورد نیاز خود بر اساس رژیم غذایی و سطح ورزش خود استفاده کنید.

نتایج آزمایش خود را ببینید، قرار ملاقات بگذارید، به دنبال پر کردن مجدد دارو باشید و از طریق یک پورتال بیمار آنلاین به پزشک خود ایمیل بزنید.

سفارش آنلاین برای تست لوازم و دارو در دسترس است.

به جای قرار ملاقات با یک متخصص، غربالگری عکس شبکیه تلفن همراه را در مطب پزشک خود انجام دهید.

هنگامی که به واکسن آنفولانزا، چک پا یا سایر مراقبت‌های پیشگیرانه نیاز دارید، ایمیل، پیامک یا یادآوری تلفن دریافت کنید.

در زیر برخی از اهداف سلامت از راه دور، که اغلب به عنوان سلامت الکترونیکی یا m-health (سلامت تلفن همراه) شناخته می شود، آمده است:

افرادی که در مکان های دورافتاده زندگی می کنند باید به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

خدمات را برای افرادی که امکان جابجایی ندارند، زمان محدودی دارند، قابل دسترسی تر کنید.

دسترسی به متخصصان پزشکی باید در اولویت باشد.

بهبود ارتباط و هماهنگی مراقبت بین اعضای یک تیم مراقبت های بهداشتی و بیماران.

در زمینه خود مدیریتی مراقبت های بهداشتی کمک کنید.

خدمات بهداشتی از راه دور فهرست شده در زیر ممکن است برای مراقبت های بهداشتی شما ارزشمند باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چه نوع مراقبت هایی را می توان از طریق مراقبت از سلامت از راه دور دریافت کرد؟

نتایج یک آزمایش آزمایشگاهی یا اشعه ایکس

درمان مسائل مربوط به سلامت روان، مانند تله ویزیت، مشاوره و مدیریت دارو

میگرن و عفونت های ادراری نمونه هایی از بیماری های عود کننده هستند

مشکلات پوستی

مدیریت نسخه ها

سرفه های سرماخوردگی و معده درد نمونه هایی از شرایط مراقبت فوری هستند.

پیگیری بعد از جراحی

اختلال کمبود توجهADD) و اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD درمان و قرار ملاقات های بعدی (ADHD)

فیزیوتراپی و کاردرمانی دو نوع درمان هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای سلامت از راه دور

تله ویزیت به طور فزاینده ای رایج می شوند. در حالی که مراجعه حضوری به مطب پزشک ممکن است در برخی شرایط مهم باشد، درمان از راه دور مزایای متعددی دارد.

زمانی که تماس فیزیکی محدود باشد، قرار گرفتن همه در معرض COVID-19 کاهش می یابد.

با تله ویزیت می توانید به مراقبت های بهداشتی در هر کجا که هستید .. در خانه، محل کار، یا حتی در اتومبیل خود دسترسی داشته باشید.

تله ویزیت  نیاز به مسافرت، مرخصی از محل کار و مراقبت از کودک را از بین می برد.

فناوری‌های مراقبت از سلامت مجازی ممکن است به شما کمک کند زودتر وقت ملاقات بگیرید.

افزایش دسترسی به متخصصانی که در مکان‌هایی غیر از شهر شما مستقر هستند

مراقبت ازسلامت از راه دور برای همه یا برای همه شرایط پزشکی مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که در مورد هر گونه عوارض یا خطرات با پزشک خود صحبت کنید.

سلامت از راه دور از دهه 1960 وجود داشته است و یکی از اولین کاربردها نظارت بر ویژگی های فیزیولوژیکی فضانوردان است. چندین فن‌آوری و ابزارهای ارتباطی در طول سال‌ها، به دلیل پیشرفت‌های فن‌آوری، برای تسهیل انتقال اطلاعات بیمار برای پیشنهادات و مشاوره‌ها در عملاً در هر محیط پزشکی و تخصص به کار گرفته شده‌اند. خدمات بهداشت از راه دور برای بیماران همچنین امکان نظارت از راه دور بیمار، ارتباطات و اطلاعات سلامت مصرف کننده و ارائه آموزش پزشکی را فراهم کرده است. سیستم‌های شبکه‌ای که امکانات پزشکی ثالث را به مراکز و کلینیک‌های دورافتاده در مناطق روستایی متصل می‌کنند، اتصالات تلفنی-تصویری خانگی، اتصالات نقطه‌به‌نقطه به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، سایت‌های خدمات سلامت الکترونیکی مبتنی بر وب، و پیوندهای نظارتی خانه برخی از این موارد هستند.

با این حال، برای مدتی هزینه پذیرش و سرمایه گذاری در خدمات بهداشتی از راه دور بسیار بالا بود و انتشار قطعنامه های بهداشت از راه دور و شبکه های بیمارستانی بسیار گران بود. در نتیجه پیشرفت‌های فناوری، اکنون اتصالات اینترنتی بهتر قدرتمند و ارزان شده‌اند و در نتیجه بازده سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت از راه دور بیشتر از همیشه است. خدمات بهداشتی از راه دور ممکن است برای پیوند پزشکان با بیماران در مکان‌های مختلف از طریق صدا و تصویر بلادرنگ در عمل در تمام حرفه‌های پزشکی استفاده شود. در شرایط دیگر، مراکز خدمات می‌توانند داده‌ها را از راه دور جمع‌آوری کرده و آن‌ها را برای تفسیر از طریق پزشکی از راه دور به یک سیستم نظارت مرکزی منتقل کنند.

موسسات مراقبت های بهداشتی دور افتاده گاهی اوقات ملزم به جابجایی بی مورد بیماران یا ارجاع بیماران به موقعیت های دشواری هستند که خارج از محدوده صلاحیت پزشکان محلی است. در نتیجه، بیماران به طور معمول در فواصل بسیار زیادی برای مراقبت مستقیم یا مشاوره از راه دور با متخصصان منتقل می شوند. این ارجاعات و انتقالات ممکن است برای بیمار گران تمام شود زیرا مسائل بالینی، عملیاتی و مالی را برای همه طرف های درگیر ایجاد می کند. پزشکی از راه دور این پتانسیل را دارد که به این مشکلات رسیدگی کند، دفعات سفر را کاهش دهد و پس‌انداز و بازده قابل توجهی را برای همه طرف‌های درگیر فراهم کند. بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سایر مؤسسات بهداشتی ممکن است از خدمات بهداشت از راه دور استفاده کنند تا تضمین کنند که بیماران بهترین درمان ممکن را دریافت می‌کنند، چه در زادگاهشان باشد یا صدها مایل دورتر.

 

منبع: healthcareoutlook

 

همچنین بخوانید:

فناوری مراقبت های بهداشتی که به ایجاد تفاوت در سناریوی فعلی کمک می کند

برنامه شفا هند، در حال مطالعه و انجام ترسیم نیازهای مراقبت های بهداشتی جهانی است

این مقاله 10 شرکت مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده های بزرگ بهداشت و درمان در سراسر جهان را نشان می دهد

بالا