بلاکچین خصوصی در حوضه سلامت

شبکه‌ای را تصور کنید که متعلق به هیچ یک از مراکز درمانی نمی‌باشد. این شبکه بر پایه بلاکچین خصوصی است. تمامی بیماران از طریق شناسه هش شده شناسایی می شوند که شناسه منحصر به فرد آنها خواهد بود. هش بودن این شناسه اجازه می دهد تا شناسه منحصر به فرد باشد و حریم شخصی کاربر را تضمین کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این بلاکچین همچنین می تواند به ایجاد یک بازارچه تبادل اطلاعات بیمار کمک کند. به این ترتیب ، می توان در واقع انگیزه ای برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین موسسات مختلف برای جلوگیری از هر نوع مسدود کردن اطلاعات ، ایجاد کرد.

با این حال ، اگر ما هنوز بازیگران مخرب در این سیستم داشته باشیم که سعی در جلوگیری از انتشار اطلاعات یا دستکاری اطلاعات را داشته باشند چه؟

در این حالت ، دو مورد از مهمترین ویژگی های بلاکچین به این وضعیت رسیدگی می کند:

اولا ، بلاکچین یک رسانه شفاف است. هر کسی که بخشی از شبکه است ، می تواند به بلاکچین نگاه کند و ببیند که هر تراکنش چگونه انجام می شود و اینکه آیا تمام اطلاعات مربوطه از طریق آن عبور می کند یا خیر.

ثانیا ، سیستم ضد دستکاری داریم.

اگر کسی سعی کند داده را مسدود کند، از طریق اثر گلوله برفی، کل شبکه را به شدت تغییر می دهد. حال به یاد داشته باشید که بلوک های موجود در بلاکچین از طریق یک نشانگر هش به یکدیگر متصل می شوند. هر بلوک در بلاکچین هشی از داده های ذخیره شده در بلوک قبلی را ذخیره می کند. اگر داده‌های موجود در هر یک از بلوک ها تغییر کند ، یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کند که می تواند کل بلاکچین را مسدود کند. بدین ترتیب دستکاری هر داده ای که در داخل بلاکچین باشد غیرممکن است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

سایر مزایای استفاده از بلاکچین در حوضه سلامت

  • از آنجایی که بلاکچین قابل ردیابی است، بدون ترس دستکاری اطلاعات ، به راحتی پرونده هایی را برای هر کس ارسال کنند.
  • بیمار می تواند بر روی نحوه استفاده و به اشتراک گذاری داده های پزشکی آنها توسط موسسات کنترل داشته باشد. هرکسی که به دنبال دریافت اطلاعات پزشکی در مورد یک بیمار است می تواند با مراجعه به بلاکچین، مجوز لازم را دریافت کند.
  • از طریق مکانیسم پاداش نیز می توان بیمار را به خاطر رفتار خوب تحریک کرد.
  • شرکت های داروسازی به دلیل نوع کالایی که دارند، باید زنجیره تأمین بسیار ایمنی داشته باشند. داروهای داروسازی به طور مداوم از زنجیره تأمین سرقت می شوند تا به صورت غیرقانونی به مصرف کنندگان مختلف فروخته شوند. از این موضوع هم می‌شود جلوگیری کرد.
  • پرونده‌های پزشکی کاملا ایمن خواهند بود.
  • مؤسسات مختلف پزشکی در سراسر جهان تحقیقات و آزمایشات بالینی خود را در مورد داروهای مختلف و داروهای جدید انجام می دهند. یک بلاکچین به ایجاد یک بانک اطلاعاتی جهانی کمک می کند تا تمام این داده ها را جمع آوری کرده و آنها را در یک مکان قرار دهد.
  • کلاهبرداری از بیمه یک مشکل اساسی است که بر صنعت مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد. این اتفاق زمانی می افتد که ارائه دهندگان و یا بیماران مطالبات / اطلاعات نادرستی را برای دریافت مزایای قابل پرداخت ارائه می دهند.

 

منبعcoingram

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با بهداشت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور

فرصت های ابر سلامت الکترونیک

دانش سلامت و تکنولوژی چگونه سبب خلق ارزش می‌شود؟

بالا