مزایایی پزشکی از راه دور (تله مدیسین) چیست؟

 درسیستم سنتی پزشکی این مشکل وجود داشت بیمار ساعت ها برای گرفتن وقت ویزیت صرف کند، یا مدت طولانی در انتظار ویزیت پزشک را سپری کند. از طرفی دیگر، بسیاری از مناطق کشور با کمبود نیروی متخصص و فوق تخصص مواجه هستند و مردم این مناطق مجبورند برای ملاقات پزشک با تجربه به شهرهای دیگر سفر کنند. این مسائل دلایلی هستند که تقاضا و استفاده از خدمات پزشکی از راه دور را توجیه می کنند.از جمله مزایای تله مدیسین:

 

-افراد در معرض بیماریهای جدید قرار نمی گیرند.

محل تجمع افراد از جمله مطب پزشکان، از جمله مکان هایی است که ویروس ها و باکتریها منتقل می شود. این روزها که دنیا با معضل بیماری مانند کوید 19 دست به گریبان است می توان این مسئله را به خوبی درک کرد. اگر استفاده از پزشکی آنلاین در دستور کار پزشکان و مدیریت مطب و کلینیک ها قرار بگیرد، این امکان را به بیمار می دهد بدون مراجعه به پزشک و تماس با آلودگی ها، ویروس ها از طریق یک ارتباط هوشمند و آنلاین پزشک خود را ملاقات کنند و از او مشاوره بگیرند.بیمار بعد از شرح علائم و انجام بررسی‌های روتین (مانند اندازه گیری درجه حرارت بدن) ممکن است پزشک از شما بخواهد برای انجام آزمایش‌های بیشتر به مطب مراجعه کنید

-پزشکی از راه دور هم برای بیمار و هم برای پزشک فرایند را راحت می کند.
پزشکی از راه دور برای بیمارانی که قادر نیستند منزل خود را ترک کنند، از جمله بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند، دچار شکستگی از ناحیه پا شده اند یا افرادی که در شهر خود به پزشک متخصص دسترسی ندارند بسیار مناسب است. مزیت دیگری که پزشکی از راه دور دارد این است که دسترسی به آن از سراسر دنیا امکان پذیر است.

 

- به راحتی اطلاعات و پرونده پزشکی بیمار را می توان ثبت و نگهداری کرد.
در سرویس تله ویزیت( ویزیت آنلاین)، اطلاعات و مدارک پزشکی بیمار به راحتی و اتوماتیک وار و البته به صورت خصوصی و محرمانه نگهداری می شود. تمام اطلاعات و مدارک پزشکی بیمار از جمله نتایج آزمایش ها و سوابق پزشکی او داخل پروفایل شخصی او وجود دارد. و در ملاقات های بعدی اولا پزشک سریع و به راحتی به این اطلاعات دسترسی خواهد داشت و دوم اینکه تغییرات و علائم را به راحتی تشخیص می دهد.

 

-بازخورد بیماران در پزشکی آنلاین مثبت است.
در فضای مجازی بیمار احساس راحتی بیشتری دارد. و این احساس راحتی بازخورد مثبت بیماران را نسبت به پزشکی از راه دور به دنبال داشته است. نتیجه این که مشخص شد  این طرز فکر که بیماران ملاقات حضوری را ترجیح می دهند کاملا بی اساس است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

-عدم محدودیت مکانی
نیازی به سفر کردن از شهرهای دور نیست. با خدمات پزشکی از راه دور، دیگر نیاز نیست بیمار مسیری طولانی را صرفاً برای دسترسی به یک متخصص طی کند.بیمار به راحتی می توانید با یک متخصص صحبت کنید و مشکلات پزشکی خود را از درون خانه با او مطرح کند. اگر خدمات پزشکی در شهر محل زندگی بیمار بسیار کم است، می تواند با تماس ویدیویی آنلاین مشکلات را به طور کامل با دکتر مطرح کند

 

-هزینه کمتر برای یک راه حل
گاهی وقت ها برای دسترسی به یک متخصص، نیاز است که هزینه بالایی صرف کنیم. پزشک های زیادی را ویزیت کنیم تا دست آخر به چیزی که می خواهیم برسیم. هزینه های ویزیت یک دکتر را به هزینه های رفت و آمد نیز اضافه کنید تا ببینید صرفاً برای تشخیص یک بیماری، چه قدر هزینه کرده اید. در حالی که مشاوره آنلاین پزشکی کارآمد و ارزان است و می توانید با پزشکان بیشتری در مدت زمان کمتری صحبت کنید؛ اگر چه نیازی به این کار نیست.  

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چطور به سیستم پزشکی از راه دور و تله ویزیت اعتماد کنیم؟

اعتماد به تله ویزیت و قرار دادن اطلاعات و سوابق پزشکی در اختیار او مسئله ی جدی برای مشتریان خدمات پزشکی از راه دور است. تقاضا برای ارتقا کیفیت خدمات پزشکی آنلاین، محرمانه ماندن مدارک و سوابق پزشکی انتظاری است که دریافت کنندگان این خدمات از سیستم پزشکی از راه دور دارند

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با انفورماتیک پزشکی

بیمارستان سیار یا بیمارستان صحرایی

توانبخشی از راه دور

بالا