نظارت بر علائم حیاتی بدن با برچسب هوشمند یکبار مصرف

شرکت Vitls ابزارکی نازک و ساده را توسعه داده است که با چسباندن روی بدن فرد می‌توان بر داده‌های حیاتی بدن از راه دور نظارت کرد. هر یک از برچسب‌های یک‌بار مصرف ساخته شده توسط این شرکت امکان نظارت مداوم بر داده‌ها به مدت ۶ روز را فراهم می‌آورد. این داده‌ها به تلفن همراه هوشمند فرد ارسال و هم‌زمان در پایگاه داده‌های پرونده سلامت الکترونیکی بیمار بارگذاری می‌شوند. در حال حاضر محصول این شرکت در یک پروژه آزمایشی در بیمارستان کودکان تکزاس درحال استفاده است. این محصول بسیار سبک و راحت است و حتی استفاده از آن برای کودکان امکان پذیر است.

 

محصول این شرکت با نظارت بر علائم حیاتی در محیط‌های درمانی می‌تواند به‌طور قابل توجهی زمان تشخیص زودهنگام را بهبود بخشد، مدت اقامت در بیمارستان را کاهش داده و رضایت بیماران از طول دوره درمان را افزایش دهد. این محصول به‌طور دائمی بر علائمی چون ضربان قلب، حرارت بدن، میزان اکسیژن‌رسانی، خواب و فعالیت نظارت می‌کند.

این محصول با بارگذاری اطلاعات بیمار در فضای ابری، امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات توسط سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد. علاوه‌بر این پلتفرم جامع این شرکت یک داشبورد درمانی را در اختیار درمانگران قرار می‌دهد که در آن می‌توانند اعلان‌های فوری، مشاهده روند داده‌ها، مشاهده داده‌های زنده و اضافه کردن یادداشت‌ را انجام دهند.

 

سیستم هوش مصنوعی می‌تواند با نظارت دائم بر داده‌های بیمار، زمانی که داده‌های حیاتی به محدوده هشدار نزدیک می‌شوند، به پزشکان یا مراقبان هشدار دهد تا اقدامات درمانی به‌موقع و با تشخیص دقیق انجام شود.

 

روند تغییرات داده‌های سلامتی بیمار در بازه ۶ روزه به راحتی قابل مشاهده است و کادر درمانگر می‌توانند به طور زنده مشاهده کنند روند درمانی بیماران به چه صورت در حال پیشرفت است.  همچنین یادداشت‌ها و نظرات پزشکان متخصص و پرستاران و کادر درمانگر به‌صورت یکجا در داشبورد قابل مشاهده است.

 

 

بالا