ترمز هزینه های درمانی کشیده می شود

امروزه استفاده از ابزارهای ارتباطی برای تسریع در ارائه یا دریافت خدمات، امری اجتناب ناپذیر است و هر چه می گذرد بر تنوع ابزارها و شیوه های کاربردی آن افزوده می شود. بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه پزشکی یا همان «تله مدیسین» شاید موثرترین شیوه باشد که از مدت ها قبل ذهن گروه بزرگی از دانشمندان و پزشکان را در سراسر جهان به خود معطوف کرده و به نظر می رسد توسعه این شیوه نوین پزشکی در ایران نیز ضرورت دارد

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

با ورود به قرن جدید فناوری تله مدیسین به تدریج شکل کاربردی به خود گرفت و بیمارستان های مختلفی در سراسر جهان با استفاده از حافظه های مجازی و شبکه های پیشرفته ارتباطی توانستند خدماتی تعاملی و دوسویه میان پزشک و بیمار ارائه دهند و همزمان مسایل آموزشی را در مراکز علمی و دانشگاهی پیگیری کنند.

از سوی دیگر، تله مدیسین زمان پاسخگویی به نیازها و مشکلات بیماران حتی در دور افتاده ترین نقاط جهان را کوتاه و در مناطق توسعه یافته به بهبود ارائه خدمات باکیفیت بهداشتی و درمانی کمک کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی از راه دور، مجموعه کاملی از اقدمات فنی و بالینی است که برای افزایش سلامت و تندرستی در جامعه بکار گرفته می شود. در این باره تاکنون دیدگاه های مختلفی از جانب صاحب نظران منتشر شده است؛ دکتر جروم جانسون، از دانشکده پزشکی و سلامت عمومی اوهایو در مصاحبه با مجله تخصصی دنیای پزشکی می گوید: «تله مدیسین علاوه بر بیماران، تاثیر شگفت انگیزی در آموزش و یادگیری پزشکان و دانشجویان ایجاد کرده است.»

از جنبه عمومی نیز تله مدیسین در موارد بسیاری کاربرد دارد که از آن جمله می توان به سنجش و اندازه گیری فیزیولوژیکی بیماران، ثبت، بررسی و مشاهده پرونده های الکترونیکی، ارتباط صوتی با بیمار یا مراکز درمانی، ارسال تصاویر تشخیصی مانند عکس های رادیوگرافی و نمونه های آسیب شناسی اشاره کرد.


همچنین بخوانید:

موبایل سلامت

مزایای RPM از راه دور

سیستم های ویدئو کنفرانس تله مدیسین

بالا