مزیت دوربین گوشی هوشمند در مدیریت بیماران اورولوژی

برای توصیف استفاده از دوربین گوشی هوشمند در مدیریت بیماران اورولوژی، سناریوهای بالینی گذشته جمع آوری شده اند که در آن عکسهایی که توسط  گوشی هوشمند گرفته شده و توسط سرویس پیامرسانی چندرسانه ای (MMS) منتقل شده اند،که نقش مهمی در تشخیص و  یا کمک در خودمراقبتی مشکلات اورولوژی توسط بیماران داشتند.

سناریو 1 : یک مرد 39 ساله که به اتاق اورژانس (ER) با درد اسکروتال، کبودی و تورم 1 روز پس از وازکتومی دو طرف فرستاده شده بود، متخصص اورولوژیست درخواست کرد که پزشک ارشد یک عکس از زخم را با استفاده از تلفن هوشمند خود ارسال کند. پس از بررسی عکس، اورولوژیست نتیجه گرفت که هماتوم می تواند محافظه کارانه مدیریت شود.

 سناریو 2: یک زن 40 ساله که یک ماه قبل از برداشتن تومور مثانه، تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و هماچوری نادر را تجربه کرده بود، جراح از بیمار خواسته است تا رنگ ادرار او را نظارت کند و از گوشی هوشمندش استفاده کند تا به طور منظم یک عکس از ادرار خود را ارسال کند تا روشن شود.

 نتیجه گیری: در موسسه ما، مشاوران اورولوژی برای بیمارانی که جراحی داشته اند، به علت عدم آشنایی با معاینه اورولوژی از آنها درخواست شده برای برقراری ارتباط با متخصص اورولوژی از طریق تصاویر MMS از رنگ ادرار و...عکس برداری کنند و برای متخصص بفرستند، که این امر سبب مدیریت به موقع و کارآمدتر این بیماران شده است.

استفاده از دوربین گوشی های هوشمند همچنین می تواند زمان رفت و برگشت و زمان تشخیص و درمان را کاهش دهد و به راحتی ارتباط با متخصص را ممکن بسازد و در نتیجه به محدودیت های ساعت کاری کمک می کند. علاوه بر این، این تکنولوژی بالقوه برای کمک به بیماران در نظارت بر دوره بیماری خود است، در نتیجه کاهش رفت و آمد در بیمارستان، کاهش اضطراب و هزینه های مراقبت های بهداشتی را شاهد خواهیم بود.

 

منبع: PubMed

 

بالا