مزایا و محسنات پزشکی از راه دور چیست؟

دنیای پزشکی دائماً در حال تغییر است. اکنون فناوری نقش بزرگی در حوزه پزشکی دارد. از آنجا که پزشکان مرتباً به دنبال راههای بهتری برای معالجه افراد هستند ، فناوری پیشرفت های بیشماری را در حوزه پزشکی به ارمغان آورده است. با تشکر از پیشرفتهای فناوری مانند پزشکی از راه دور ، می توانید به خدمات پزشکی یا اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که معمولاً در دسترس نیست.

 

Telemedicine چیست؟

آیا پزشکی از راه دور مناسب شماست؟ برای پاسخ صحیح به این سوال ، باید ابتدا درک کنید که پزشکی از راه دور چیست.

Telemedicine ، تبادل اطلاعات پزشکی از یک سایت به سایت دیگر از طریق ارتباطات الکترونیکی است. این کار به منظور بهبود سلامت فرد انجام می شود.

بقای پزشکی از راه دور بیش از 40 سال است که ابتدا از یک منطقه به کل جهان به سرعت در حال رشد است. ملاقات با پزشکان و متخصصان مراقبت های اولیه بسیار دشوار است. انتظار در اتاق انتظارمی تواند بسیار طولانی باشد و حتی مراجعه شما به صورت حضوری یک قرار ملاقات سریع و جامع را تضمین نمی کند. پزشکی از راه دور می تواند به شما و پزشک  شما کمک کند تا ویزیت کارآمد تری داشته باشید.

 

گزینه های پزشکی از راه دور

بسته به نوع ارائه دهنده خدمات درمانی شما ،پزشکی از راه دور میتواند به شما کمک کند. پزشک شما می تواند تصاویر تشخیصی مانند اشعه ایکس و سوابق پزشکی شما را به متخصص از راه دور، ارسال کند تا آنها را بررسی کند. متخصص از راه دور ممکن است اطلاعات کافی برای تشخیص و حتی ایجاد یک برنامه درمانی مناسب داشته باشد. در غیر این صورت ، آنها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شما یا پزشک شما تماس بگیرند. سپس همگی می توانید در مورد بهترین برنامه درمانی تصمیم بگیرید.

برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی دارای سیستم نظارت از راه دور بیمار هستند. این سیستم های از راه دور دائماً تفسیر داده ها را به سایر سازمان های بهداشتی جمع آوری و ارسال می کنند. این یک گام مهم در زمینه پزشکی از راه دور است زیرا حتی اگر در خانه خود باشید ، می توانید به راحتی آخرین اطلاعات بهداشتی خود را به پزشک خود برسانید. یک پرستار می تواند بیاید ، تمام تجهیزات موجود در خانه شما را تنظیم کند ، آزمایش های لازم را انجام دهد و داده ها را قبل از پایان کار به پزشک منتقل کند.

Telemedicine برای پزشکان و افرادی که به دنبال معالجه پزشکی هستند ، در هنگام تشخیص و درمان بسیار مناسب است. همچنین می تواند یک سیستم پشتیبانی عالی باشد. شما می توانید از آن برای کسب اطلاعات پزشکی و بهداشتی معتبر،از اینترنت استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یا یک عزیز در حال مبارزه با سرطان هستید ، می توانید از طریق لینک  معتبر، اطلاعاتی به دست آورده و در گروه های بحث و گفتگوی همسالان آنلاین شرکت کنید.

گروه های بحث و گفتگوی همسالان آنلاین ، نه تنها اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند ، بلکه مهمتر از همه ، پشتیبانی می کنند. ملاقات با افراد دیگر که همان فعالیتی  را انجام می دهند که شما انجام میدهید، به شما کمک می کنند احساس تنهایی کمتری کنید و می تواند دلگرم کننده و آرامش بخش باشد.

حتی پزشکان مجبورند هر از گاهی ویزیت های حضوری خود را کاهش دهند  و به پزشکی از راه دور بپیوندند. پزشکان و دیگر متخصصان پزشکی می توانند بدون ترک دفتر خود ، به سخنرانی ها گوش دهند و از جدیدترین فناوری ها استفاده کنند.

این نوع فناوری از راه دور حتی برای مسئولان بهداشت و درمان که داوطلب در نقاط دوردست هستند یا در حال حاضر در ارتش خدمت می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است. امکانات پزشکی همیشه در این نزدیکی نیست. دریافت معالجه یا اطلاعات تقریباً غیرممکن است. پزشکی از راه دور می تواند به نجات جان شما کمک کند.

 

مزایای استفاده از راه دور

در پزشکی از راه دور چندین مزیت وجود دارد. یکی از بزرگترین مزیت ها،دسترسی شما به متخصصان و اطلاعاتی است که ممکن است در غیر این صورت به راحتی به آنها دسترسی نداشته باشید. در طی مشاوره از راه دور ، معمولاً این شانس را دارید که در مورد سوابق پزشکی خود به پزشک بگویید و سؤال کنید. به نوبه خود ، متخصص می تواند مستقیماً از شما سؤال کند.

این راه حل از راه دور بهتر از تلاش چندین باره برای انتقال اطلاعات به پزشک یا پرستار است  و سپس در صورت به روزرسانی شدن سوابق پزشکی تلاش مجدد برای انتقال و ارتباط مجدد با آنها (پزشک و پرستار ) است.متخصص می تواند صدای سرفه شما را بشنود یا چشمان متورم شما را ببیند. شما می توانید دست اول در مورد گزینه های تشخیص و درمان خود بشنوید. پزشکی از راه دور یک سرویس بهداشتی معمولی محسوب می شود. در بیشتر موارد ، باید بدون پرداخت در بیمه خدمات درمانی شما باشد.

 

منبع: healthline

 

همچنین بخوانید:

پزشکی از راه دور و سلامت الکترونیک

تله مدیسین و موارد وابسته به آن

اهمیت اینترنت اشیا در آینده‌ی تله مدیسین

بالا