پهباد آمبولانس هوایی می شود

 هواپیماهای بدون سرنشین سیستم نجات پزشکی اضطراری ارائه می دهند. رسیدن امدادگران به محلی که فرد آسیب دیده در آن قرار گرفته، اغلب می تواند چالش برانگیز باشد. مخصوصا در صورتی که فرد آسیب دیده در بالای یک صخره، در جنگل، و یا برخی مکان های صعب العبور باشد که رسیدن به آنها سخت و زمانبر است. دکتر ایتالو سوبارو، رئیس ارشد انجمن کالج پزشکی تخصصی بیماری های استخوان در دانشگاه ویلیام کری همراه با گای پل کوپر دانشجوی پزشکی این کالج و همکارانشان، سیستم تحویل و انتقال جدیدی را درهواپیماهای بدون سرنشین تعبیه کرده اند که می تواند تجهیزات پزشکی اضطراری و یک سیستم ارتباطی را انتقال دهد. این سیستم افراد نزدیک به مجروح را قادر می سازد درمان های ضروری اولیه او را با هدایت پزشکان از راه دور انجام دهند.

این سیستم نوین، دو روز پیش در فرودگاه جان بل در بولتون می سی سی پی به نمایش در آمد. در مراسم رونمایی از سیستم جدید، فرماندار دولت و مقاماتی از دولت فدرال و همچنین مقامات سازمان ملل متحد حضور داشتند.

سیستم هواپیمای بدون سرنشین هیرو HiRO (عملیات نجات یکپارچه سلامتی) یک بسته با خود حمل می کند که شامل تجهیزات پزشکی و همچنین یک عینک هوشمند شیشه ای گوگل متصل به سیستم تلفن همراه است. از شخص نزدیک به فرد مجروح و آسیب دیده انتظار می رود که عینک را به چشم بزند. این عینک از صحنه مقابل شخص، ویدیویی تهیه کرده و آن را از راه دور برای پزشک ارسال می کند. پس از آن پزشک می تواند ببیند در صحنه حادثه چه خبر است و نماینده حاضر در صحنه را هدایت کند تا مراحل درمانی اولیه لازم را با استفاده از منابع موجود انجام دهد.

هیرو (HiRO) تاکنون با دو نوع بسته ارسالی مورد آزمایش قرار گرفته است. یکی از این بسته ها برای درمان یک فرد آسیب دیده طراحی شده است، در حالی که دیگری برای کمک به مجروحان حوادث جمعی تعبیه شده است

 

بالا