مزایای سوابق بهداشت الکترونیک

هنگامی که پرونده های بهداشتی و پزشکی شما در حال نگهداری، دسترسی، تغییر و به روز رسانی دیجیتالی، با استفاده از رایانه ها یا قرص ها و یا سایر دستگاه ها، آنها EHR (Electronic Health Records) یا EMR (Electronic Medical Records) نامیده می شوند.

درست مثل هر سوابق دیگر، انتقال سوابق بیماران از سیستم های کاغذی و فیزیكی به رایانه ها و قابلیت های فوق العاده ذخیره سازی آنها برای بیماران و ارائه دهندگان آنها و نیز سیستم پرداخت های بهداشتی، بسیار كارآیی دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اما بازده تنها مزیت نیست. برای بیماران ، دسترسی به مراقبت های خوب آسان تر می شود و ایمن تر می شود زمانی که پرونده ها به آسانی قابل اشتراک باشند. اطلاعات مهم - مانند گروه خونی، داروهای تجویزی، شرایط پزشکی و سایر جنبه های تاریخچه پزشکی - می تواند بسیار سریعتر مورد توجه قرار گیرد. حداقل یک رکورد سلامت الکترونیک موجود (EHR) می تواند زمان را در مطب دکتر ذخیره کند. در اکثر موارد، دسترسی سریع به سوابق می تواند در صورت وقوع حادثه، جان بیمار را نجات دهد.

حتی دولت فدرال معتقد است که نگهداری پرونده ها به صورت الکترونیکی مهم است و همچنین فعالیت ها و تجویز پزشکان نیز به صورت مکتوب باید به پرونده در طول دفعات ویزیت اضافه شود. بیمارستان های جانبازان در سراسر کشور یک سیستم الکترونیکی به نام VistA دارند که اجازه می دهد برای به اشتراک گذاشتن سوابق برای جانبازان در سیستم سلامت خود دسترسی داشته باشید. اگر یک بیمار خود را در یک بیمارستان VA قرار دهد، حتی در حالی که دور از خانه است، بیمارستان دسترسی به پرونده های خود را که در بیمارستان شهر زادگاه انجام می دهد، از طریق یک سیستم به نام دکمه ی آبی، همان دسترسی را  پیدا می کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

علاوه بر این، یک سیستم انگیزشی برای تشویق ارائه دهندگان برای اجرای پرونده های سلامت الکترونیک و پیوستن به لیست معیارهای بهبود مراقبت و دسترسی به بیمار با استفاده معنادار و با هدف بسیار مهم است.

کسانی که مجروح و یا بیمار شده توسط هر یک از این حوادث به راحتی درمان شده و ممکن است نتایج بهتر از کسانی که برای آنها هیچ پرونده پزشکی در دسترس نیست. سیستم های EMR در مقیاس بزرگ پرونده های ذخیره شده خود را در مکان های مختلف کشور تکرار می کنند تا یک رویداد غم انگیز آنها را نابود سازد.

مزیت دیگر، ایمنی است. در گذشته اگر به یک پززشک مراجعه میکردید و سپس به پزشک دیگر، ممکن بود اطلاعات پزشکی و تجویز پزشک را به همراه نداشته باشید اما حالا تمام اطلاعات چندین ساله خود را در یک پرونده امن نزد خود محفوظ دارید.

با این حال، هنگامی که پزشکان مدارک را به صورت الکترونیکی به اشتراک می گذارند، پزشک جدید شما فقط باید از نام، تاریخ تولد و احتمالا یکی دیگر از اطلاعات شناسایی شما اطلاعات پزشکی شما را  درخواست کند. پس از آن می تواند سوابق شما را از فضای ذخیره سازی الکترونیکی بیرون بکشد. تمام اطلاعاتی که او نیاز به بررسی دارد در آنجا کامل است.

تصمیمات تشخیص و درمان ممکن است بر اساس آن اطلاعات تغییر کند، که اگر این اطلاعات به صورت کاغذی بود ، ممکن نبود در این حد کامل باشد.

در گذشته، هنگامی که یک پزشک عمل خود را لغو میکرد، بازنشسته میشد، منتقل به جای دگر میشد یا حتی فوت میکرد، سوابق بیمار به راحتی می توانست از بین رفته یا جایگزین شود .پرونده الکترونیک سلامت باعث شد که بیماران بتوانند سوابق مورد نیاز خود را نزد یک دکتر جدید ببرند.

 

منبع: fa.approby

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با ویزیت آنلاین

هشت کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

خلاصه ای از كـاربـرد فـنـاوری اطـلاعـات در پـزشـكـی

بالا