چگونه به صورت آنلاین به پزشک مراجعه کنیم؟

کووید-19 بسیاری از پزشکان را وادار کرده است تا ویزیت های مطب را لغو کنند و پزشکی از راه دور یا معایناتی را که از طریق تلفن یا چت تصویری انجام می شود، راه اندازی کنند.

با توجه به اینکه COVID-19 منابع پزشکی را منحرف می کند و ملاقات حضوری با پزشک را برای بیماران و پزشکان به خطر می اندازد، بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به پزشکی از راه دور روی می آورند.فعالیت‌های پزشکی، مراکز مراقبت فوری و بیمارستان‌ها تحت فشار هستند و در هفته‌های آینده بیشتر خواهند شد. پزشکی از راه دور به پزشکان امکان ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران را از طریق ویزیت انجام شده از طریق ویدئو یا تلفن، خواه برای ویزیت چاه، پیگیری و یا حتی ارزیابی کووید-19 انجام دهد. این شکل از مراقبت می تواند هم برای شما و هم برای پزشکتان جدید باشد و دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چه چیزی در دسترس است می تواند این انتقال را هموارتر کند و به شما کمک کند بیشترین بهره را از ویزیت خود ببرید.

 

نحوه برنامه ریزی

ویزیت های پزشکی از راه دور را می توان از طریق ویدیو یا تلفن انجام داد. برای برنامه ریزی ویزیت، با مطب پزشک خود تماس بگیرید و ببینید چه گزینه هایی در دسترس است. هم اکنون دفاتر کوچک و سیستم های بهداشتی بزرگ به سرعت در حال حرکت به سمت پزشکی از راه دور هستند.برای کسانی که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی ندارند یا ارائه‌دهنده‌ای دارند که برای تله مدیسین در دسترس نیست، Doctor on Demand راه دیگری برای مراجعه به پزشک بدون مراجعه به مرکز مراقبت‌های بهداشتی است. این سرویس آنلاین 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس است. بازدیدها با استفاده از ویدئو از طریق یک مرورگر یا یک برنامه iOS، Android روی تلفن‌ها و تبلت‌ها انجام می‌شود.

 

انواع بازدید

اگر تلفن هوشمند یا رایانه‌ای دارید که می‌توانید با آن ویزیت ویدیویی داشته باشید، شما و پزشکتان بیشتر از آن بهره خواهید برد. دکتر دانیل کلنر، اورولوژیست پزشکی ییل می گوید: «این بیشتر یک تعامل است. "شما می توانید شخص را ببینید. در واقع مثل این است که آنها به دفتر می آیند.»

گفتنی است، هنوز امکان ملاقات تلفنی با پزشک وجود دارد. دکتر جولی ییپ، روماتولوژیست در روماتولوژی نیوهون و مربی بالینی در دانشکده پزشکی ییل، می گوید: «پزشکانی هستند که فقط ویزیت های تلفنی انجام می دهند، بنابراین اگر بیماران توانایی فیلمبرداری را ندارند، نگران نباشند.

 

پرداخت و بیمه

پوشش بیمه ای پزشکی از راه دور در ایالت ها متفاوت است، اما با همه گیری کنونی، بسیاری از ارائه دهندگان سیاست های خود را اصلاح کرده اند و در برخی موارد حتی از پرداخت مشارکت چشم پوشی کرده اند. توصیه می شود قبل از بازدید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید تا ببینید چه چیزی تحت پوشش قرار می گیرد.پزشک در صورت تقاضا بیمه می پذیرد. بدون بیمه، ویزیت پزشکی 75 دلار است.

 

چه چیزی با شما داشته باشد

در طول ویزیت، پزشک از شما می‌خواهد که علائم را شرح دهید، در مورد هرگونه آلرژی به آن‌ها بگویید، و در مورد داروها و دوزها سؤال کنید، بنابراین مطمئن شوید که همه این اطلاعات و همچنین اطلاعات تماس داروخانه خود را آماده داشته باشید. دکتر کلنر توصیه می کند که اگر اطلاعات یا داده های مرتبطی وجود دارد که خارج از حوزه اختیارات ارائه دهنده وجود دارد، باید با آنها به اشتراک گذاشته شود. اگر به آن دسترسی ندارید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتواند در ردیابی آن کمک کند.

هنگام صحبت با پزشکی که مرتباً به او مراجعه می کنید یا بخشی از همان سیستم بهداشتی است، نمودار شما را برای ویزیت همراه خود خواهد داشت. دکتر کلنر می‌گوید: «در طول برخورد آنها، ما به تمام سوابق آنها دسترسی داریم - می‌توانیم به آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری آنها و یادداشت‌های ارائه‌دهندگان دیگر در سیستم نگاه کنیم.

اگر تجهیزات پزشکی خانگی دارید، دسترسی به آن در حین ویزیت مفید است. دکتر ییپ می‌گوید: «بسته به این که ویزیت برای چه منظوری انجام می‌شود، آنها می‌توانند یک کاف فشار خون، یک پالس اکسیمتر برای بررسی ضربان قلب یا میزان اشباع اکسیژن و یک دماسنج داشته باشند.» برای یک معاینه دقیق تر، ممکن است بخواهید یک کیت معاینه از راه دور خریداری کنید که دارای گوشی پزشکی، اتوسکوپ و دماسنج پایه است که می تواند اطلاعات را برای پزشک شما ارسال کند. اگر مشکلات قلبی نگران کننده باشد، EKG را می توان از طریق یک مانیتور شخصی کوچک یا یک ساعت اپل (سری 4 یا 5) انجام داد.

دکتر Yip همچنین هدفون یا هدفون را برای اتصال صوتی واضح و سعی کنید تا حد امکان به منبع وای فای خود نزدیک باشید توصیه می کند.

 

آنچه می توانید در طول ویزیت خود انتظار داشته باشید

قبل از ویزیت، مطمئن شوید که در مکانی نسبتاً ساکت، خصوصی و دارای نور کافی قرار دارید تا بتوانید آزادانه با پزشک صحبت کنید و برای هرگونه معاینه فیزیکی احتمالی که ممکن است از طریق ویدئو انجام دهد، آماده باشید.

معمولاً ویزیت ویدیویی با یک پیام متنی با پیوندی که از شما می‌خواهد در یک تماس کنفرانسی امن به پزشک بپیوندید، آغاز می‌شود. سپس شما مستقیماً با پزشک یا یک پرستار یا دستیار پزشکی در ارتباط خواهید بود که قبل از اینکه پزشک به شما ملحق شود، سؤالات اساسی را از شما خواهد پرسید. اگر پزشک شما بخشی از یک سیستم بهداشتی بزرگ است، ویزیت ممکن است از طریق یک پورتال بیمار امن انجام شود که شما وارد آن خواهید شد. برای ویزیت تلفنی، شما یا پزشک در زمان ملاقات تماس را آغاز خواهید کرد.

خود امتحان با آزمونی که در محیط اداری برگزار می شود تفاوت چندانی ندارد. دکتر ییپ می‌گوید که ویزیت‌های پزشکی از راه دور خود را مانند ویزیت‌های حضوری خود به استثنای لمس فیزیکی انجام می‌دهد.

دکتر سارا پرکینز، متخصص پوست در Yale Medicine می گوید: «دکتر به مشکل یا نگرانی آنها گوش می دهد، سؤالاتی می پرسد و تا حد امکان آنها را بررسی می کند. آنها در صورت نیاز توصیه‌ها و برنامه‌ای برای پیگیری ارائه خواهند کرد.»

بسیاری از شرایط پزشکی را می توان با تله مدیسین کنترل کرد، اما البته محدودیت هایی نیز وجود دارد. دکتر پرکینز خاطرنشان می کند که درماتولوژی به شدت بر تشخیص بصری متکی است و از جهاتی آن را برای پزشکی از راه دور ایده آل می کند. دکتر کلنر می گوید که بسیاری از شکایات اورولوژیک و حتی شرایط پیچیده را می توان تا حدی با تله مدیسین مدیریت کرد – البته نه همه.

او می‌گوید: «ما در عصر دیجیتال هستیم، اما نفهمیده‌ایم که چگونه از طریق ویزیت پزشکی از راه دور یک معاینه رکتال دیجیتال انجام دهیم.

 

بعد از بازدید

در پایان ویزیت پزشکی از راه دور، می توانید همان انتظاری را داشته باشید که از سایرین انتظار دارید. دکتر کلنر می‌گوید که در صورت لزوم، بیماران برای آزمایش‌های بیشتر، آزمایش‌های آزمایشگاهی، تصویربرداری، پزشکی از راه دور بیشتر یا ویزیت‌های مطب آماده خواهند شد. هر نسخه ای به داروخانه یا خدمات نسخه نویسی پستی ارسال می شود. اگر سؤالی دارید، می‌توانید طبق معمول با دفتر تماس بگیرید.

دکتر کلنر می‌گوید: «تا زمانی که همه‌گیری داریم، به شدت به بازدیدهای پزشکی از راه دور متکی هستیم. "من فکر می کنم اینها اینجا هستند تا بمانند. ابتلا به این بیماری همه‌گیر استفاده ما از بازدیدهای تلفنی را تسریع کرده است و من پیش‌بینی می‌کنم که این امر برای همیشه علم رو به جلو را تغییر دهد.»

 

منبع: pcmag

 

همچنین بخوانید:

متاورس در اتاق عمل به سرعت در حال تغییر پزشکی است

نگرانی های سلامت که بر فراز متاورس معلق است

ایجاد متا سلامت در متاورس

بالا