معرفی بهترین سایت‌های خدمات آنلاین پزشکی در جهان

اگر بگوییم امروزه زندگی بدون اینترنت ممکن نیست، ادعای بزرگی نکرده‌ایم. دنیا با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن اینترنت دچار تغییرات زیادی شده است، آنچنان این تغییرات زیاد است که می‌توانیم دنیا را به قبل از به وجود آمدن اینترنت و بعد از آن تقسیم کنیم.

به طور مثال شما همین حالا که در حال مطالعه این مقاله هستید در حال استفاده از اینترنت می‌باشید و به طور حتم شما هم از خدمات آنلاین برای اهداف مختلفی از جمله خرید کالا، مشاهده ویدئو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و همچنین خدمات پزشکی در حوزه سلامت استفاده کرده‌اید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم بیشتر با مبحث سلامت الکترونیک و سلامت دیجیتال (E-Health, Digital Health) آشنا شویم. این حوزه در حدود دو دهه است که مرکز توجه فعالین حوزه خدمات پزشکی است. هدف سلامت الکترونیک استفاده عموم از تجهیزات الکترونیکی و اینترنت در در راستای بهبود سلامت فرد است.

حوزه سلامت الکترونیک در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری های زیادی را به خود جذب کرده است، به طوری که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۶ استارتاپ سلامت یونیکورن شده‌اند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی برترین برندهای جهانی سلامت الکترونیک

خدمات آنلاین پزشکی شامل نوبت‌دهی اینترنتی، تجویز الکترونیکی، پشتیبانی از تصمیم‌گیری به صورت آنلاین، تله ویزیت و پزشکی از راه دور، پرونده سلامت الکترونیک و غیره می‌شود. در زیر به معرفی بهترین سایت‌های خدمات آنلاین پزشکی در جهان خواهیم پرداخت:

Zocdoc : زاک داک به آدرس https://www.zocdoc.com/ سایتی فراتر از نوبت‌دهی اینترنتی یا مشاوره پزشکی از راه دور است، بلکه زاک داک یک موتور جستجو است. Zocdoc در سال ۲۰۰۷ در آمریکا شروع به‌کار کرد و به سرعت توانست به یکی از برترین استارتاپ‌های سلامت آمریکا بدل شود. شما علاوه بر گرفتن نوبت آنلاین در زاک داک، می‌توانید با جستجوی نام پزشک، شهر، بیمه و حتی وضعیت خود به بهترین پزشکان دست پیدا کنید.

Vezeeta: ویزیتا به آدرس https://vezeeta.com از سرآمدترین پلتفرم‌های مراقبت پزشکی در خاورمیانه و آفریقا است. این استارتاپ پزشکی خدمات مختلف آنلاین پزشکی مانند داروخانه آنلاین، مشاوره تلفنی و رزرو نوبت را ارائه می‌دهد. ارزش سرمایه این شرکت بزرگ پزشکی در شال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بوده که خود نشان از اعتبار آن دارد. شعار vezeeta تسهیل در دسترسی به دکتر خوب است. مرکزیت این شرکت که در مصر قرار دارد، توانسته در یک سال بیش از ۴ میلیون بیمار از بیش از ۴ کشور را ویزیت کند.

Solv:  Solv به آدرس https://www.solvhealth.com به دنبال دنیایی راحت‌تر و سالم‌تر است. در این استارتاپ پزشکی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت گرد هم آمده‌اند تا فرد بتواند به راحتی با او ارتباط برقرار کند. به عبارتی دغدغه‌ای که solv به دنبال حل آن است این بوده که چرا بیمار باید روزها و حتی ماه‌ها در صف‌های انتظار طولانی بماند. در حالی که فرد می‌تواند بهترین خدمات را در سریع‌ترین حالت داشته باشد. این چیزی است که solv در راه آن تلاش می‌کند. در سال پیش رو ۱۷۰ میلیون آمریکایی از مراقبت‌های باکیفیت و راحت در همان روز و طبق برنامه خود دریافت خواهد کرد. این وعده solv است.

Steadymd:  SteadyMD به آدرس https://www.steadymd.com  در سال ۲۰۱۶ برای حل چالش‌های زیادی که بیماران و پزشکان در دریافت و ارائه مراقبت‌های اولیه با آن‌ها مواجه بودند، تأسیس شد. یکی از مهم‌ترین اهداف خدمات این شرکت حول محور ایجاد روابط شخصی طولانی مدت و مداوم بین بیماران و پزشکان است. SteadyMD یک شرکت فناوری و ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی است که پزشکی از راه دور با کیفیت بالا را در تمام ۵۰ ایالت آمریکا ارائه می‌کند و امروزه با افزایش سرمایه ۲۵ میلیون دلاری جز مهم‌ترین زیرساخت‌های پزشکی آنلاین در آمریکا است. SteadyMD علاوه بر افراد، بر شرکت‌ها و کمپانی‌هایی که خدمات سلامت دیجیتال عرضه می‌کنند هم تمرکز دارد و بدین صورت در تمام آمریکا توانسته خدمات آنلاین پزشکی نظیر آزمایشگاه‌های مجازی، داروخانه آنلاین، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و مراقبت‌های پزشکی مانند نوبت‌دهی و مشاوره را تأمین کند.

منبع: imna

 

همچنین بخوانید:

فناوری اطلاعات سلامت

نگاهی کلی بر دندانپزشکی از راه دور

چرا تله ویزیت؟

بالا