Raybaby: ردیاب خواب و تنفس کودکان

Raybaby، نخستین و تنها ردیاب خواب و تنفس در جهان است که بدون تماس، قادر به بررسی و کنترل نرخ تنفس و عادات خواب است. این دستگاه در بهبود سطح سلامتی مادران و پدران و بهبود خواب نوزادان موثر است

Raybaby، توسط شرکت Johnson & Johnson پشتیبانی می‌شود و HAX به عنوان بخشی از برنامه‌ی دستگاه بهداشت عمومی مصرف کننده است. پدران و مادران قرن 21 ام بسیار پر مشغله هستند و این مسئله رسیدگی به خانواده و تربیت کودکان را تحت شعاع قرار می‌دهد. Raybaby با این هدف طراحی شده است که بخشی از مسئولیت‌های والدین را بر عهده بگیرد.

 

بررسی وضعیت تنفس

Raybaby از طریق فناوری که بر اساس امواج فراصوت عمل می‌کند، بالا رفتن تب کودک را به والدین اعلام می‌کند. در صورتی که هر نشانه‌ی دگرگونی در وضعیت تنفسی کودک را تشخیص دهد آن را به صورت زنگ هشدار اعلام می‌کند. اگر کودک مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آلرژی مانند Bronchitis و Asthma باشد، این دستگاه در هر دقیقه تغییرات را تحت نظر دارد.

 

بررسی وضعیت خواب

Raybaby به والدین گزارش می‌دهد که کودک چقدر خوابیده است و یا چقدر نیاز به خواب دارد. زمان بیدار شدن یا غلت خوردن کودک را به والدین اطلاع می‌دهد.

 

امکانات دیداری شنیداری

Raybaby مجهز به یک دوربین فیلم‌برداری یک‌پارچه‌ی مادون قرمز است که توانایی فیلم‌برداری در تاریک‌ترین مکان‌ها را نیز دارد. همچنین میکروفون‌های بسیار حساس آن، نظارت صوتی مکان مورد نظر را محیا می‌کند. این قابلیت والدین را قادر می‌سازد تا از وضعیت نوزاد خود در هر لحظه آگاهی داشته باشند.

 

برنامه‌ی کاربردی

قابلیت‌های برنامه‌ی کاربردی برای استفاده جامع و آسان است و به راحتی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خلق و خوی کودک را نشان می‌دهد و راهنمایی‌ها توصیه‌های کاربردی ارائه می‌دهد.

 

مناسب برای کارهای روزمره

در حال حاضر پدران و مادران به دلیل مشغله‌های زیاد خیلی کم فرصت می‌کنند فعالیت‌های فوق برنامه‌ای مانند ورزش و پختن کیک را بدون داشتن دغدغه انجام دهند. Raybaby در تلاش برای تغییر دادن این وضعیت است. حال کاربران می‌توانند بر آن چه واقعا از انجام آن لذت می‌برند، تمرکز کنند.

 

سازگار با خلق و خوی کودک

Raybaby بر پایه‌ی یک بستر بی‌نظیر هوش مصنوعی ساخته شده است که الگوی خواب و تنفس کودک را تشخیص می‌دهد. پشت رابط کاربردی ساده‌ی آن، الگوریتم قدرتمندی است که کاربر را از نیازهای REM کودک مطلع می‌کند و حتی توصیه هایی در مورد چگونگی اطمینان از اینکه پیشرفت او را می توان بهینه سازی کرد، ارائه می دهد.

 

بالا