ادراک کاربران رسانه های اجتماعی پزشکی از راه دور و سلامت در چین

استفاده از تله مدیسین و mHealth در جمهوری خلق چین به سرعت در حال افزایش است. در حالی که پزشکی تله مدیسین و mHealth دارای پتانسیل بزرگی هستندکه پذیرش گسترده این تکنولوژی بستگی به این دارد که چگونه بیماران، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و سایر ذینفعان بخش سلامت چین، فناوری را درک می کنند و پذیرفته می شوند.

 

هدف

برای بررسی این موضوع، ما با هدف بررسی یک پلت فرم رسانه های اجتماعی با تمرکز اختصاصی در فن آوری اطلاعات و فن آوری اطلاعات سلامت در چین بودیم. هدف ما استفاده از یافته ها برای حمایت از پژوهش های بیشتر است.

در این مطالعه، ما یک پلت فرم رسانه های اجتماعی را با تمرکز اختصاصی بر فن آوری اطلاعات و فن آوری اطلاعات سلامت در چین بررسی کردیم. پلت فرم مشترکان را از زمینه های متنوع جذب کرده است: پزشکان، بیماران، کارآفرینان، متخصصین فناوری اطلاعات و سایر گروه های اجتماعی. بررسی پست از این مشترکین می تواند برای درک ادراکات در مورد پزشکی تله مدیا و سلامت در یک کشور خاص عالی باشد. هدف ما استفاده از یافته های این مطالعه برای حمایت از تحقیقات بیشتر است. در این مطالعه اکتشافی، ما پلت فرم رسانه های اجتماعی HC3i.cn را انتخاب کردیم تا ادراک پزشکی تله مدیا و سلامت در چین را بررسی کنیم. ما تجزیه و تحلیل کلیدی را انجام دادیم و فرکانس اسناد فراوانی و معکوس فرکانس کلمات کلیدی در پلت فرم رسانه اجتماعی انتخاب شده را تجزیه و تحلیل کردیم؛ علاوه بر این، ما تجزیه و تحلیل کیفی انجام دادیم.

 

Telemedicine و mHealth در چین

اول تعاریف دو اصطلاح کلیدی در این مقاله را ارائه می دهیم. Telemedicine را می توان به عنوان ارائه خدمات پزشکی از یک سایت به سایت دیگر با استفاده از وسایل ارتباطی الکترونیکی تعریف کرد . این تکنولوژی برای چندین دهه توسعه یافته است. در چین، پزشکی تله مدیا از اوایل و اواسط دهه 1980 استفاده شد ، زمانی که پزشکان چینی از طریق تل گرام با بیماران مشاوره می کردند؛ mHealth" "تله مدیسین را گسترش می دهد. این را می توان به عنوان "درمان پزشکی و بهداشت عمومی توسط دستگاه های تلفن همراه مانند دستگاه های مانیتورینگ بیمار، دستیاران دیجیتال شخصی و سایر دستگاه های بی سیم" درنظر گرفت که پشتیبانی می شوند .دستگاه های mHealth دستگاه های تله مدیسین را گسترش می دهند زیرا بیماران را قادر می سازد تا از ارائه دهنده خدمات بهداشتی بدون استفاده از رایانه رومیزی در مکان ثابت جسمانی خدمات بگیرند .

زیرساخت ارتباطات چین کاملا بالغ است؛ بنابراین، می تواند از تحویل خدمات پزشکی تله مدیسین و سلامت برای ارائه دهندگان سلامت حمایت کننده باشد.چندین شبکه مخابراتی بزرگ در زمینه ارائه خدمات پزشکی تله مدیا، از جمله MedioNet بین المللی چین و شبکه بهداشت و درمان طلایی فعال هستند و در حالی که بیش از 940 میلیون کاربر تلفن همراه و برنامه در چین وجود دارد ، رقابت های مشتاق در میان شرکت های تماس های تلفنی و استفاده از داده ها را برای مشترکین تلفن همراه ارزان قیمت ساخته اند. به عنوان مثال، بسیاری از مشترکین تلفن همراه چینی از عملکرد پیام های متنی استفاده می کنند، هم همزمان و هم ناهمزمان. حامل های تلفن همراه هزینه ارسال مشترکین حدود 0.015 دلار برای ارسال یک پیام متنی است.

با توجه به ارائه خدمات بهداشتی، اختلاف معنی داری بین روستایی و شهری چین وجود دارد. جوانان و پزشکان بسیار متخصص، ترجیح می دهند که در جوامع شهری زندگی کنند. برای کاهش تفاوت های موجود در خدمات بهداشتی، سازمان های دولتی چینی و بیمارستان ها مشتاق استفاده از تکنولوژی های پزشکی تله مدیسین و mHealth هستند. این سازمان ها همچنین معتقدند که بیماران سالخورده می توانند از راه دور پزشکی و سلامت از روش های مختلف بهره مند شوند. با این وجود، بسیاری از بیماران چینی و پزشکان هنوز در مورد تکنولوژی جدید شک و تردید دارند. علاوه بر این، برای بیمارستان ها و کلینیک ها، هزینه های نصب و تعمیر و نگهداری با ارائه خدمات پزشکی تله مدیسین و سلامت نیز مرتبط است.

 

نتیجه گیری

ما با مطالعه یک پلت فرم رسانه های اجتماعی در چین، مسائل جالب را در این مقاله شناسایی کردیم. در میان سایر موارد، شرکت کنندگان در پلتفرم انتخاب شده نگرانی های مربوط به کیفیت و هزینه های مربوط به ارائه پزشکی تله مدیا و سلامت از راه دور را ، علیرغم پتانسیل بسیار بالایی برای تکنولوژی های جدید برای رسیدگی به مسائل مختلف در بخش سلامت چین، ایجاد کردند. روش های مورد استفاده در این مقاله محدودیت هایی دارد و یافته ها ممکن است قابل تعمیم نباشد.

برخی از محققان اشاره کرده اند که روبات ها ("ربات ها") می توانند محتوای رسانه های اجتماعی را تولید کنند. الگوریتم های خاصی برای شناسایی فعالیت های ربات وجود دارد. با این وجود، محدودیت های داده ما را مجبور به استفاده از این الگوریتم ها می کنند. مهمتر از همه، فعالیت های ربات معمولا طبیعت تعاملات را تغییر نمی دهد. آنها ممکن است میزان فعالیت های منظم کاربران انسان را تا حدی افزایش دهند یا کاهش دهند.

بررسی داده های رسانه های اجتماعی یک روش نسبتا جدید در زمینه رشد تجزیه و تحلیل سلامتی است. در این مقاله، تعدادی از مسائل جالب از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی در زمینه پزشکی تله مدیا، بهداشت و درمان و فن آوری مرتبط مشخص شده است. مشاهدات چندگانه ارزش تحقیق بیشتری دارد: اولا، بسیاری از شرکت کنندگان در پلت فرم رسانه های اجتماعی منتخب، هنوز به عنوان چیزی که در ابتدا در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته بودند، تله مدیسین را مشاهده کردند. اگر چه بعضی از شرکت کنندگان می گویند که بیماران می توانند مشاوره را از طریق خانه توسط پزشکان دریافت کنند، اما این نگرش کلی از شرکت کنندگان در این انجمن را نشان نمی دهد. بنابراین، توسعه دهندگان نیاز به افزایش قابلیت اطمینان فنی دستگاه های جدید برای متقاعد کردن بیماران و پزشکان که پزشکی telemedicine و mHealth را خواهانند"بیمارستان های خارج" دارند و دستگاه های جدید می تواند واقعا سطح مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا به عنوان مشاوره چهره به چهره(مانیتورینگ) در تحقیقات آینده، درمقایسه چین با سایر کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته مفید خواهد بود.

همانطور که یافته های ما نشان می دهد، نگرانی شدید در رابطه با قابلیت همکاری در میان رسانه های جدید، بهداشت و درمان و فناوری موجود وجود دارد. بدیهی است، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نمی خواستند همه چیز را دوباره شروع کنند. شرکت کنندگان انجمن اغلب ارتباطات تله مدیسین و سلامت را به شرکت های فن آوری آشنا و تاسیس شده مانند گوگل، مایکروسافت و اپل پیوند دادند. تحقیقات بیشتری می تواند بررسی کند که آیا این شرکت ها مزایای قابل توجهی در بازار را نسبت به شرکت های کوچک تر دارند در حالی که محصولات تله مدیسین و mHealth در چین را تبلیغ می کنند .در صورت بروز این امر، شرکت های کوچک، بیمارستان ها و کلینیک ها ممکن است قبل از اینکه بتوانند هزینه های صرفه جویی برای بیماران در بازار چین فعلی را تامین کنند، هزینه های قابل توجهی را برای توسعه پزشکی تله مدیسین و سلامت تامین می کنند.

 

منبع:PubMed

بالا