تله مدیسین برای درمان درد مزمن

پیشرفت های فارماکولوژی چندین دهه گذشته بیماران درد مزمن را با داروهای فزاینده ای قوی، امیدوار کردند که در جامعه پزشکی  موجب اپیدمی شده، و بیماران به طور یکسان توانستند رنج خود را کاهش دهند.اما واقعیت بسیار متفاوت بوده است. داروهای گسترده ای برای تجویز دارو به بیماران شناخته شده است که زندگی را از طریق مصرف بیش از حد دارو از بین برده است.

 

امروزه پیشرفتهای متفاوتی با جامعه درد همراه بوده و امیدواری تازه ای برای مراقبت از درد مزمن انجام شده است.

 

تله مدیسین، که فن آوری را برای ارتباط جغرافیایی بکار می برد، وعده می کند پزشکان مراقبت های اولیه و متخصصان درد مزمن را به یکدیگر متصل کند، زیرا آنها به طور مشترک به دنبال کمک به بیماران در یک روش موثرتر و جامع تری هستند. در ویزیت های مجازی همچنین نشان داده شده است که بهبود پاسخ بیمار به مراقبت، به ویژه از طریق توانایی خود در ارتباط مجازی پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه:مروری بر Tele Pain

پزشکان عمومی و مراقبت از بیماران دچار درد مزمن

پزشکان عمومی معمولا اولین افرادی هستند که با بیماران دچار درد مزمن رو به رو میشوند و تا ارجای آنان سعی در کنترل درد دارند اما فرصت کافی برای کند و کاو درباره تاریخچه درد را ندارند.

پزشکان اغلب در برابر پیچیدگی درد مزمن مخالفت می کنند و تلاش می کنند تا بسیاری از اسرار را در میان مدل مراقبت های بهداشتی از بین ببرند، که  نیاز به محدود کردن وقت ملاقات با بیمار برای متوقف کردن و پایان دادن به آنها دارند. با این حال، آنها باید به بیماران کمک کنند و رنج آنها را کاهش دهد.

از آنجاییکه آکنتینتین موتاسیون قدرتمند، اولین بار در سال 1995 وارد بازار شد،پزشکان به طور فزاینده شروع به تجویز این دارو خطرناک برای کمک به بیماران مبتلا ،پرداختند. متاسفانه، مصرف این داروها منجر به وابستگی و اعتیاد به دارو و اثرات طولانی مدت مضر برای سلامتی و در مصرف بیش از حد موجب مرگ میشود. 
 
 با این حال، جزر و مدی در برابر opioids، رخ میدهد زیرا گزارش ها به طور فزاینده ای خطرات را برجسته و قابل اهمیت تر میکنند.طبق گفته NJ Spotlight ،علیرغم این خطرات، میزان مصرف دارودر طول دو دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و بخشی از آن توسط گروه های حمایت کننده بیمار که برای افزایش استفاده از داروهای درد در مبارزه با درد و رنج مردم مبارزه کرده اند، تکیه کرده است. 
در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله مدیسین چیست؟

تله مدیسین مدت زمانی است که پزشکان و بیماران از طریق انواع مختلف فن آوری، اغلب ویدئو، به جای مراجعه به مطب شخصی، به یکدیگر متصل میکند. این فرم تمرین پزشکی را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد: پزشکان از سراسر کشور میتوانند از تکنولوژی برای صحبت در مورد بیماران استفاده کنند ،یا بیماران می توانند از ویدیو و اینترنت برای ویزیت با پزشکان برای دیدارهای بعدی یا مشاوره های دیگر استفاده کنند.

با استفاده از تکنولوژی پل فاصله، متخصصان مراقبت های اولیه می توانند بهترین پزشکان درد را برای کمک به بیمار، بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند ،صداکنند که تشویقی برای ایجاد همکاری بین پزشکان است زمانی که همه پزشکان و  بیماران درهر مورد و هر شرایط بایکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

تله مدیسین مشتاقانه برای درد مزمن به بیماران کمک می کند؛ زیرا با توجه به این که چندین متخصص پزشکی را برای تجویز درمان های پزشکی برای چالش های سلامتی به ارمغان می آورد، همچنین احتمال شکاف و یا انحراف در مراقبت ها را کاهش می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مداوای درد مزمن، آموزش به بیماران چقدر رایج است؟

به گفته انجمن پزشکی تله مدیسین، این پدیده در سراسر جهان رو به رشد است، و میلیون ها بیمار مبتلا به استفاده از فناوری مسئولیت سلامت خود هستند.

گزینه دیگری برای تله مدیسین برای درد مزمن شامل مراجعه مستقیم به دکتر خود است. این گزینه ممکن است به صرفه جویی در وقت برای بیماران و پزشکان کمک کند که باعث پیگیری بهتر بهبود بیماری شود و یا درمناطق فقیر نشین به کار آید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بالینی "درد"، هشت بیمار کانادایی را بررسی کرد که هرکدام حدود 200 مایل از پزشکان مربوطه زندگی می کردند. محققان دریافتند که هم بیماران و هم پزشکان با ملاقات مجازی، عملا در زمان و مبالغ صرفه جویی میکنند.

به گفته محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، به ویژه زمانی که تمام پتانسیل های تکنولوژی برای ردیابی رفاه بیمار استفاده می شود، ممکن است در بعضی مواقع نیز تله مدیسین موثرتر از مراقبت های استاندارد باشد .

 

منبع: arizonapain

 

همچنین بخوانید:

ویزیت از راه دور ؛ بی‌نیازی از مراجعه به بیمارستان و کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا

دلایل اهمیت گسترش تله مدیسین

پیشگیری از ابتلا به کرونا با مراقبت از راه دور

بالا