مراقبت از راه دور در سال 2022، روندها، مزایا و چالش های جدید مراقبت سلامت از راه دور

همه گیری کرونا، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را مجبور کرده است تا خدمات بهداشتی از راه دور خود را افزایش دهند. سلامت از راه دور ممکن است یک راه حل موقت به نظر برسد اما اینجاست که بماند. در واقع، مراقبت سلامت از راه دور یکی از 10 روند برتری است که امسال باید از آن استفاده کرد. دانستن روندهای فعلی، مزایای بالقوه و همچنین چالش‌های موجود در این تغییر به مراقبت‌های بهداشتی آنلاین برای مراقبت از سلامتی شما مهم است.

مراقبت از راه دور و سلامت از راه دور چیست؟

Telehealth مراقبت های بهداشتی است که از طریق سامانه های ویزیت از راه دور انجام می شود که میتواند به شکل تماس‌های ویدیویی زنده، برنامه‌های سلامت تلفن همراه، نظارت از راه دور بیمار، ذخیره و ارسال عکس داروها ،نسخه،محل بیماری و... باشد که امکان ارتباط از راه دور بین پزشک و بیمار را فراهم می‌کند. با COVID-19، یک مرکز مراقبت های بهداشتی شلوغ ناامن می شود و کارایی اکنون بیش از هر زمان دیگری در مراقبت های بهداشتی مهم است. این محیط، نوآوری و سازگاری را در فضای سلامت الزامی کرده است.مراقبت از راه دور و سلامت از راه دور تضمین می کند که متخصصان پزشکی می توانند خدماتی را به بیمارانی که نیاز به مراقبت دارند، بدون خطر اضافی گسترش بیماری ارائه دهند.

 

Telehealth اینجاست که بماند

مراقبت از راه دور فقط پاسخی به همه گیری نیست. مدتی است که این یک روند بوده است و COVID-19 صرفاً پذیرش آن را در فضای مراقبت های بهداشتی تسریع کرده است. در اینجا چند آمار مهم مراقبت از راه دور و Telehealth آورده شده است:

-حدود 74 درصد از بیماران در ایالات متحده گفتند که از خدمات بهداشتی از راه دور استفاده خواهند کرد (انجمن بیمارستان های آمریکا)

-حدود 74 درصد از بیماران با استفاده از فناوری به جای ملاقات حضوری با پزشکان خود، راحت با آنها از راه دور ارتباط برقرار می کنند (سیسکو)

-حدود 67 درصد از بیماران گفتند که استفاده از تله مدیسین تا حدودی یا به طور قابل توجهی رضایت آنها را از مراقبت های پزشکی افزایش می دهد (نرم افزار مشاوره)

-مراقبت از راه دور و سلامت از راه دور، مراقبت های بهداشتی را برای گروه بزرگ تری از مردم در دسترس تر می کند. همیشه نیاز است که بیماران در برخی ظرفیت ها به صورت حضوری به یک متخصص پزشکی مراجعه کنند، اما مراقبت از سلامت از راه دور احتمالاً افزایش می یابد و به بخشی دائمی از مراقبت های بهداشتی جهانی تبدیل می شود.

 

روندهای سلامت از راه دور که باید مراقب آنها بود

در اینجا برخی از روندهای سلامت از راه دور وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

 

افزایش پذیرش

ما در حال حاضر شاهد افزایش پذیرش بهداشت از راه دور به دلایل ذکر شده در بالا هستیم. به گزارش FAIR Health، از سال 2014 تا 2018، مطالبات بیمه خصوصی برای خدمات بهداشتی از راه دور غیر بیمارستانی، ارائه دهنده به بیمار، 1393 درصد رشد داشته است. اگر این آمار را به عنوان هر نشانه ای در نظر بگیریم، اتخاذ شیوه های مراقبت از راه دور احتمالاً به رشد صعودی خود ادامه می دهد.

 

ظهور دستگاه های جدید

همانطور که افراد بیشتری از سلامت از راه دور استفاده می کنند، صنعت کاملاً جدیدی از دستگاه ها برای همراهی با این روند افزایش می یابد. فناوری‌هایی مانند دستگاه‌های نظارت از راه دور، خدمات پیام‌رسانی خانگی، مراکز نظارت و تشخیص صدا برای ساده‌تر و کارآمدتر کردن مراقبت‌های بهداشتی از راه دور استفاده می‌شوند.

 

نوآوری و اختلال بیشتر

همانطور که بازار مراقبت های بهداشتی از راه دور افزایش می یابد، صنعت همچنان به دنبال راه هایی برای نوآوری در این فضا خواهد بود. این می تواند به معنای ادغام بیشتر با دستگاه های متصل به اینترنت اشیا (IoT) باشد. همچنین شرکت‌های جدیدی با تمرکز بر سلامت از راه دور رشد خواهند کرد و شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل، آمازون و مایکروسافت راه‌هایی برای مشارکت و نوآوری در این فضا پیدا خواهند کرد.

 

مراقبت های بهداشتی غیر متمرکز

به خصوص با متخصصان جوان‌تر مراقبت‌های بهداشتی که انعطاف‌پذیری را ترجیح می‌دهند، شاهد روندی مستمر به سمت مراقبت‌های بهداشتی غیرمتمرکزتر خواهیم بود. به عنوان مثال، یک بیمارستان بزرگ ممکن است خدمات متنوع تری را در مکان های بیشتر یا کاملاً از راه دور ارائه دهد.

 

مزایا و چالش های سلامت از راه دور

در حالی که مراقبت از راه دور و سلامت از راه دور در حال افزایش است، مزایای کلیدی برای این روش جدید مراقبت های بهداشتی وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

 

تعامل بیمار بهبود یافته است

زمانی که فرآیند مراقبت‌های بهداشتی آنلاین در دسترس‌تر است، افراد ممکن است بیشتر با سیستم مراقبت‌های بهداشتی درگیر شوند، برای معاینات منظم خود مراجعه کنند و با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار کنند.

 

کاهش هزینه ها

مراقبت از راه دور بیمار، هزینه های سربار در هر ویزیت پزشکی را کاهش می دهد و عدم مراجعه را کاهش می دهد. ارائه‌دهندگان همچنین می‌توانند برای تماس‌های تلفنی بی‌پاسخ قبض بگیرند و حتی ساعات کاری خود را با زمانی که در غیر این صورت صرف بستن یک مکان فیزیکی می‌شد، تمدید کنند.

 

بهبود گردش کار و کارایی

با حذف عنصر فیزیکی ویزیت پزشک، بیماران دیگر نیازی به رانندگی ندارند و پزشکان دیگر نیازی به جابجایی از یک اتاق به اتاق دیگر ندارند. مراقبت و تحویل بیمار را می توان سریعتر اولویت بندی کرد و یک چک استاندارد با سلامت از راه دور کارآمدتر می شود. این نه تنها به بیماران و پزشکان زمان بیشتری در طول روز می‌دهد، بلکه رضایت بیمار را نیز بهبود می‌بخشد، زیرا به طور کلی فرآیند روان‌تر است.درست مانند مزایای مراقبت از راه دور و بهداشت از راه دور، چالش‌هایی نیز وجود دارد که ارائه‌دهندگان باید درباره آن‌ها بدانند و برای آن آماده شوند:

 

خطر امنیت سایبری

با بیشتر شدن جلسات بیمار از طریق چت ویدیویی، خطر انتقال اطلاعات در یک شبکه ناامن یا حتی هک شدن بیشتر است. در هر صورت، اطلاعات خصوصی بیمار ممکن است درز کند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قطعا باید امنیت سایبری را برای محافظت از سوابق بیمار در اولویت قرار دهند.

 

توجه به بیماران مسن تر

بیماران سالخورده بیش از همه به مراقبت های بهداشتی در دسترس نیاز دارند. با این حال، سلامت از راه دور برای برخی مفهوم بسیار بدیع است که عادت کردن به آن دشوار است. بسیاری از بیماران مسن تر برای استفاده از فناوری جدید تلاش می کنند و مراقبت های بهداشتی از راه دور نیز تفاوتی ندارد.ارائه‌دهندگان باید با ارائه برنامه‌های یادگیری و کمک‌های فردی برای بیمارانی که ممکن است در انطباق با روند مراقبت از راه دور کندتر باشند، برای این چالش آماده شوند.

 

بیماران بدون اتصال به اینترنت

برخی از بیماران ممکن است فاقد اتصال اینترنتی مورد نیاز برای دسترسی به خدمات بهداشت از راه دور باشند. این ممکن است به این دلیل باشد که اینترنت آنها برای چت ویدیویی بسیار کند است یا به این دلیل که اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند. اگرچه برخی از عملکردهای سلامت از راه دور را می توان از طریق تلفن انجام داد، اما این برای ارائه دهندگانی که می خواهند بتوانند به همه کمک کنند، چالشی ایجاد می کند.

 

تاخیر  بیمه

پوشش بیمه سلامت بر اساس ایالت و شرکت بیمه متفاوت است. برخی از ارائه دهندگان بیمه ممکن است در انطباق با شیوه های بهداشت از راه دور کند باشند. به عنوان مثال، برخی از بیمه‌گران هم تماس‌های ویدیویی و هم تماس‌های تلفنی را پوشش می‌دهند در حالی که برخی دیگر فقط تماس‌های ویدیویی را پوشش می‌دهند. مقررات ارائه دهندگان بیمه و تشریفات اداری مرتبط با آن یک چالش بالقوه برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خواهد بود.

 

منبع: dolbeyspeech

 

همچنین بخوانید:

به متاورس خوش آمدید. اکنون دکتر، آواتار شما را خواهد دید

ملزومات بهداشت از راه دور که هر پزشک خصوصی باید بداند

پزشکی از راه دور اینجاست که بماند نه تنها برای پزشکان بلکه برای تمام افراد روی کره زمین

بالا