نرم افزار مدیریت رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد؟

مرکز تصویربرداری پزشکی خود را در هر زمان و از هر جای دنیا با موبایل مدیریت کنید

پرونده و تمامی سوابق گذشته و آیندۀ بیماران را دیجیتالی ثبت کنید

بیماران به ‌صورت شبانه‌روزی و با چت آنلاین به پزشک خود دسترسی دارند

افزایش کیفیت درمان، رضایت بیماران و پرسنل با اتوماسیون نرم افزاری

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نرم افزار مدیریت رادیولوژی ، سونوگرافی، رادیوگرافی، MRI  و  CT-SCAN

سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون باید انواع اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری، پردازش و تحلیل کرده و آن‌ها را به مدیران و افراد بدهند. یکی از این موارد، مدیریت اسناد و پرونده‌های پزشکی است که نیاز به استفاده از سیستم‌های نرم افزاری مناسب در حوزۀ درمان دارد. سیستم‌های نرم افزاری امکانات زیادی را برای مدیران در جهت رسیدن به اهداف سازمانی فراهم می‌کنند.

نرم افزار مدیریت رادیولوژی (تصویرنگاری )، پلتفرمی‌ست که به‌ منظور مدیریت اطلاعات و فرآیندهای مراکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی، طراحی و توسعه داده می‌شود. به‌طور معمول مدیریت پذیرش بیمار، تجزیه و تحلیل، گزارش‌گیری و پیگیری وضعیت معمولاً به‌صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود که کاری بسیار زمان‌بر و اغلب با خطای انسانی همراه است. این نرم افزار امکان خودکار سازی فرآیند گزارش‌گیری از پذیرش را برای مراکز رادیولوژی فراهم می‌کند.

 

شناسایی نیازها برای تهیه و تولید نرم افزار مناسب

نیازسنجی در طراحی نرم افزار نقش کلیدی دارد. اینکه نرم افزاری تولید شود که بهترین کیفیت را داشته باشد و بدون خطا اجرا شود اما کاری که کاربران انتظار داردند را انجام ندهد، از نظر کاربران کاربردی نخواهد بود. یا اینکه نرم افزار، امکانات اضافی داشته باشد که به درد کاربر نخورد.
نرم افزار مدیریت رادیولوژی به‌گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی می‌شود که منطبق بر عملکردهای انواع مراکز و روش‌های تصویربرداری پزشکی شامل: رادیولوژی (پزشکی هسته‌ای و X-RAY)سونوگرافی (معمولی و تخصصی، کالر داپلر، ۳ و ۴ بعدی و اکوکاردیوگرافی)، رادیوگرافی (ساده، دیجیتال و رنگی)، سنجش تراکم استخوان، اسکن رادیو ایزوتوپ، آنژیوگرافی، ونوگرافی، میلوگرافی، آرتروگرافی، MRI و CT-SCAN باشد و کلیۀ نیازهای موجود در این مراکز را رفع کند.

این سیستم تمامی عملیات مورد نیاز را به‌صورت آنلاین و با قابلیت‌های بسیار بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پذیرش و نوبت دهی آنلاین برای صرفه‌جویی در وقت مرکز و بیماران

گسترش فزایندۀ نفوذ وب در سال‌های اخیر، فرصت‌های بی‌نظیری درخصوص ارائۀ خدمات به مراجعین، بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی فراهم کرده است. پذیرش بیمار نقطۀ آغاز خدمات پزشکی به بیماران است و به‌دلیل خدمات تخصصی که در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی ارائه می‌شود، پذیرش صحیح و به‌موقع بیمار اهمیت زیادی دارد. با طراحی ساده و هوشمند این قسمت از نرم افزار مدیریت رادیولوژی، می‌توانید در سریع‌ترین زمان و با دقت بیشتر، بیماران را پذیرش کنید. در این بخش، اطلاعات بیمار وارد می‌شود و سیستم برحسب قیمت‌های از پیش‌تعریف‌شده، هزینۀ کل خدمات را برحسب نوع بیمه محاسبه کرده و جمع کل هزینه را اعلام می‌کند.

همچنین سرویس نوبت دهی آنلاین، این امکان را با کمترین نیاز به تنظیمات و فراهم کردن زیر ساخت‌ها مهیا کرده است که با هدایت هوشمند مخاطبین خود به بخش نوبت دهی آنلاین، حجم قابل توجهی از تماس‌های طولانی و خطاهای انسانی را کاهش دهید.

 

قابلیت‌های مربوط به مراجعه‌کنندگان و بیماران

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار مدیریت رادیولوژی این است که اطلاعات مربوط به بیماران را ذخیره کرده و در مواقع نیاز آن را به پزشکان و همینطور پرسنل نمایش می‌دهد. هر مرکز درمانی دارای چندین پزشک است و به‌همین علت، نرم افزار این قابلیت را دارد که بیماران را براساس نام پزشک آن‌ها دسته‌بندی کرده و نمایش دهد. علاوه‌بر این، امکاناتی از قبیل تشکیل پرونده برای هر بیمار، قابلیت جستجو در میان بیماران، امکان اضافه کردن صورت‌حساب‌های مالی مخصوص هر بیمار، نمایش صورت‌حساب مالی هر بیمار، مشخص کردن نوع بیمه برای بیماران و …. از جمله امکانات این نرم افزار هستند.

از دیگر ویژگی هایی که یک پلت فرم رادیولوژی باید دارا باشد خدمت به امور تله مدیسین است.بدین منظور در این راستا باید توانایی ذخیره تصاویر به صورت امن و درفضای ابری را دارا باشد و همین طور در هر لحظه که پزشک و یا بیمار درخواست تصویر رادیولوژی خود و یا بیمار را داشت، امکان ارسال به صورت امن وجود داشته باشد.اینگونه از هزینه های بیمار کاسته شده و به سرعت درمان افزوده میشود و همین طور اگر بیمار تصاویر رادیولوژی خود را گم کرده باشد دیگر نگرانی ندارد و به صورت دیجیتال تصاویر را از پشتیبان دریافت میکند.

 همین طوردر یک پلتفرم ایده آل ، پرسنل مرکز باید بتوانند تصاویر مربوط به بیماران و همینطور اطلاعات و تصاویر کارکنان مرکز تصویربرداری پزشکی را به صفحۀ مربوط به هر شخص به صورت آنلاین و یا آفلاین اضافه کنند و یا اطلاعات را تغییر دهند و هربیمار برای خود پروفایل و پرونده مجازی داشته باشد.

 

 اهداف اصلی نرم افزار مدیریت رادیولوژی

قدم نهادن در راستای اهداف تله مدیسین

مدیریت تمامی فرآیندهای مرکز تصویربرداری توسط نرم افزار

کاهش حجم کاری و افزایش کیفیت و دقت عملکرد کاربران سیستم

مکانیزاسیون کامل مراکز درمانی

افزایش درجۀ رضایتمندی و رفاه حال بیماران و مراجعه‌کنندگان

افزایش درجۀ رضایتمندی کاربران سیستم رادیولوژی

ارائۀ گزارش‌های آماری و سود و زیان جهت تسهیل امر مدیریت

عدم نیاز به پیگیری مدیریت در فعالیت‌های پایین‌دستی

کمک به مدیر جهت تصمیم‌گیری بهتر دربارۀ نقش افراد و بازدهی بخش

 

منبع: donyaeweb

 

همچنین بخوانید:

نرم افزار مدیریت آزمایشگاه چه کاربردی دارد؟

ویزیت آنلاین پزشکی چیست؟

چطور می‌توانیم بصورت غیر حضوری از خدمات درمانی استفاده کنیم؟

بالا