بیماران هوشمند

 

مراقبت سلامتی هوشمند در واقع یکی دیگر از مزایای پیشرفت تکنولوژی و ارتباط است که در راستای بهبود کیفیت مراقبت های سلامتی و بهداشتی به کمک انسان آمده است.مراقبت سلامتی هوشمند به وسیله تکنولوژی تعیین می شود که به ابزارهای تشخیصی بهتر، درمان بهتر برای بیماران و دستگاه هایی که کیفیت زندگی را برای هر کس بهبود می بخشد تعریف می شود.

مفهوم کلیدی  مراقبت سلامتی هوشمند شامل خدمات بهداشتی و سلامت، مدیریت رکورد الکترونیکی، هوشمند ساختن خدمات خانگی و وسایل پزشکی هوشمند و اتصالات است.

در این میان بیماران هوشمند یک انجمن آنلاین برای بیماران و خانواده های مبتلا به بیماری های مختلف است.در این انجمن می توانید در سطح خودتان در مورد پیشرفت های علمی مربوط به وضعیت بیماری خود اطلاعات کسب کنید، سؤالات و نگرانی های خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید و از آنچه در محیط زندگی و وضع خود یاد می گیرید استفاده کنید.

تجربه نشان داده که بیماران در شرایط و وضعیاتی که دارند خود به کارشناسان تبدیل می شوند و دانش آنها باعث بهبود مراقبت از سلامتی می شود. با ابزار مناسب، شما و سایر بیماران می توانید همین کار را انجام دهید و از این رو تله مدیسین رو به پویایی بیشتری میرود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نکات صحبت بیماران هوشمند

  • بیماری شما
  • درمان ها و عوارض جانبی
  • جایی برای یافتن کمک
  • چگونگی مقابله با بیماری
  • آزمایشات بالینی
  • تحقیق در مورد بیماری ها و درمان ها، پیشگیری
  • عود
  • پایان عمر
  • سرخوردگی و موضوعات مرتبط

همه موضوعات مهم می توانند به یکدیگر کمک کنند.هنگامی که شما برای اولین بار به بیماران هوشمند پیوستید، از شما دعوت میشود تا به جامعه ای بپیوندید که در آن به شما کمک و مشاوره از سایر بیماران و مراقبین که با بیماری شما تجربه می کنند، دریافت خواهید کرد.

لیستی از جوامع فعال به بیمار ارائه می شود، اما اگر وضعیت شما در فهرست ذکر نشده باشد، میتوانید به سایت اصلاع دهید و  به شما کمک خواهند کرد جامعه ای که برای شما مناسب تر است پیدا کنید.هر بار که از بیماران هوشمند بازدید میکنید، صفحه اصلی شما تمام مکالمات را که پاسخ جدیدی دارند، لیست خواهد کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ارتباط دیگر بیماران هوشمند بعد از پزشکی از راه دور،مراقبت سلامت از راه دور است . همانطور که میدانید  telehealtch شامل مراقبتهای بهداشتی خانه هوشمند می باشد، جایی که بیماران مانند بیمار مبتلا به بیماری مزمن یا سالخورده ممکن است در مواقع خاص در حالی که در خانه باقی می مانند، کنترل شوند. Telehealth همچنین برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در زمینه تنظیمات راه دور آسان تر شده است تا راهنمایی از متخصصان دیگر در تشخیص، مراقبت و ارجاع بیماران دریافت شود.

گاهی اوقات آموزش نیز می تواند از طریق برنامه های سلامت و یا فن آوری های مرتبط مانند eHealth، که از رایانه های کوچک و اینترنت استفاده می کنند، تحویل داده شود.

طرح های سلامت به خوبی طراحی شده می تواند دسترسی و نتایج مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشد، به خصوص برای درمان بیماری مزمن و برای گروه های آسیب پذیر. آنها نه تنها تقاضا در جمعیت زیاد را کاهش می دهند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه ها و ایجاد ثبات در بخش سلامت می شوند.

از آنجا که ارتباطات و درمان راه دور از بیماران تعداد دفعات مشاهده شده برای خدمات بهداشتی را کاهش می دهد، هر دو انتشارات مربوط به حمل و نقل و انتشار مربوط به نیازهای عملیاتی کاهش می یابد. علاوه بر این، تقاضای فضای کمتر می تواند به طور بالقوه در مراکز بهداشتی کوچکتر، با کاهش همزمان مواد ساختمانی، مصرف انرژی و مصرف آب، زباله ها و تاثیر کلی محیط زیست منجر شود.

ار این رو عضویت در بیماران هوشمند در صورت پیگری متخصصان و بیماران میتواند به موارد ذکر شده فوق کمک به سزایی کند.

 

منبع: wiki.iotfig

 

همچنین بخوانید:

سلامت الکترونیک

همانطور که کادر بهداشت و درمان به سمت تله مدیسین میروند ، فرصت های شغلی بیشتری برای دیگران نیز ظهور میکند

ارزش پزشکی از راه دور در چشم انداز مراقبت های بهداشتی امروز

بالا