بهداشت و درمان و بلاک چین

پیامدهای فناوری بلاک چین بر صنعت مراقبت های بهداشتی

سال گذشته کلینیک ها به دنبال راه هایی برای گنجاندن پزشکی از راه دور در اعمال روزانه خود بودند. شرکت هایی مانند Teladoc در حال افزایش محبوبیت بودند و سهام آنها به بالاترین حد خود رسید. از آنجایی که مراقبت های بهداشتی با فناوری به کندی تغییر می کند، توسعه پزشکی از راه دور یک گام رو به جلو است. به طور کلی، ارائه دهندگان و بیماران از استفاده از تله مدیسین به عنوان بستری برای عمل خود رضایت داشتند و در زمان آنها و بیمارانشان صرفه جویی می کردند و در عین حال مراقبت را به خطر نینداختند و بسیاری از بیماران می گویند که چندین بار میتوانند تله ویزیت انجام می دهند. چه کسی نمی‌خواهد در آسایش از خانه خود به پزشک مراجعه کند، به خصوص در هنگام بیماری؟

در حالی که پاسخ این سوال مثبت است، مراقبت های بهداشتی یکی از آخرین صنایع تریلیون دلاری است که تحت تأثیر فناوری قرار گرفته است و فضای بسیار بیشتری برای پیشرفت باقی می گذارد. شروع کنیم:

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

فناوری بلاک چین

بلاک چین لیست رو به رشدی از سوابق با استفاده از رمزنگاری است که یک تراکنش غیر قابل تغییر است که از طریق نود ها ارتباط برقرار می کند و همه اینها در شبکه همتا به همتا با یک الگوریتم اجماع برای اطمینان از تکمیل تراکنش است. به عنوان مثال EBay را در نظر بگیرید، من یک جفت کفش را برای فروش از طریق یک شخص ثالث (EBay) لیست می کنم، آنها من را با یک خریدار وصل می کنند و EBay معامله را تأیید می کند و سود کمی می گیرد. حالا این را بدون شخص ثالث تصور کنید Ebay را از تصویر حذف کنید و بلاک چین را وارد کنید. این یک سیستم غیرمتمرکز است، به این معنی که متعلق به کسی نیست و الگوریتم در سنگ تنظیم شده است. هیچ کس نمی تواند تراکنش را تغییر دهد و توسط خود شبکه در یک پلت فرم بسیار امن تأیید می شود.کاربردهای شبکه بلاک چین در پزشکی بی پایان است.

مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR)

اولین جایی که می بینم بلاک چین فوق العاده مفید است، مدیریت داده های سلامت است. روزهایی را به خاطر دارید که به پزشک مراجعه کردید و پوشه شما از قفسه هزاران پرونده پزشکی بیرون کشیده شد؟ با یک تکه کاغذ طلایی رفتی، نسخه ای دست نویس برای نوعی دارو.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 انتقال سریع به EMR

 EMR ها فرمت دیجیتالی از داده های پزشکی هستند که برای ذخیره بهتر اطلاعات بیمار و تسهیل انتقال اطلاعات از طریق سیستم های اطلاعاتی متصل به شبکه و سازمانی یا سایر شبکه ها و مبادلات اطلاعاتی ایجاد شده اند. این سیستم از کامل بودن فاصله زیادی دارد. اول، شبکه‌ها مالک داده‌ها هستند و بیماران برای دسترسی به آن‌ها مشکل دارند. اگر تا به حال مجبور شده باشید با پایگاه سوابق پزشکی تماس بگیرید، این را می دانید! ثانیا، حفظ حریم خصوصی یک نگرانی بزرگ است. اطلاعات پزشکی شما در این پایگاه های الکترونیکی چقدر محافظت می شود؟ نقض اطلاعات همیشه رخ می دهد - Anthem در سال 2018 اطلاعات پزشکی نزدیک به 80 میلیون نفر را افشا کرد! ثالثاً، یکی از دلایلی که قرار بود سیستم های EMR برای ارائه دهندگان پزشکی بسیار ارزشمند باشد، سهولت انتقال داده های پزشکی بود. در جایی که این می تواند نقطه برتری بزرگی باشد، سیستم EMR بر این امر مسلط نشده است. به دست آوردن وثیقه برای بیماران هنوز بسیار دشوار است .بنابراین وقتی یک بیمار به اورژانس مراجعه می کند، تماس های تلفنی و جستجوی زیادی برای درک بهتر سابقه پزشکی بیمار همچنان انجام می شود.

-بیماران باید داده های پزشکی خود را داشته باشند.

-بیماران باید بتوانند به راحتی به داده های خود دسترسی داشته باشند.

-ارائه دهندگان باید بتوانند به راحتی به تاریخچه سلامت بیمار دسترسی داشته باشند، با سهولت انتقال اطلاعات از طریق سیستم های اطلاعاتی متصل به شبکه، سراسر سازمان یا سایر شبکه ها و مبادلات اطلاعاتی.

پاسخ این مشکلات شبکه بلاک چین است.

در حالی که تأثیرگذاری بر مراقبت‌های بهداشتی دشوار است و تغییر آن حتی سخت‌تر است، من معتقدم ارزش صحبت کردن را دارد. نفوذ بلاک چین در بخش مراقبت های بهداشتی مزایای زیادی دارد . دسترسی جهانی بهبود یافته، قابلیت همکاری و یکپارچگی داده ها و این تازه شروع کار است. بهترین ها هنوز در راه اند.

 

منبع: stefkarangelen.medium

 

همچنین بخوانید:

بیمارستانهای هوشمند

جمع‌آوری و درک اطلاعات پزشکی با اینترنت اشیا به چه معناست؟

بلاک چین در مراقبت های بهداشتی

بالا